Wat hebben jullie met PF Sense voor elkaar gekregen?
-
Hallo,
Ik ben erg nieuwschierig wat jullie allemaal met PF Sense voor elkaar krijgen.
Op dit moment probeer ik 1 dsl en 1 kabel verbinding op PF Sense uit te laten komen.
Vanaf PF sense gaat het naar een router waarop dan een aantal pc's aangesloten zitten.
Nu wil ik de PC's verdelen over de DSL en Kabel verbindingen.
Echter heb ik het probleem dat Kabel een DHCP aansluiting is.
Hier voor ben ik nog op zoek naar een oplossing!Greetz Rob
[mod:] topic is afgesplitst van http://forum.pfsense.org/index.php/topic,2205.0.html [/mod]
-
hoi rob
voor loadballinging heb je vaste ip's nodig
je kan je kabelip vast maken voor pfsense door er de router die je nu achter pfsense heb er voor teplaatsen en dan de pfsense server ip als dmz in testellen
een goedkope switch plaats je dan aan de lanpoort van pfsense voor het verdelen onder de lan pc's
als je dsl en kabel abb. niet gelijkwaardig zijn bv dsl 2mb/256/kb kabel 8m/1mb
dan vul je in de pool je dsl ip maar 1x in en je kabel ip 4x
zodat de verhouding ongeveer kloptik zelf gebruik pfsense als server voor de buurt hier
via een senao ap met buiten antenne welke aan de lan poort van pfsense zit komt de buurt binnen
dan krijgen ze een scherm die ze verteld over wat die is enz
door drukken op een knop krijgen ze dan toegang tot internet
alle web verbindingen lopen dan vanaf dat moment via de pfsense proxysever[mod mode] topic afgeplitst naar http://forum.pfsense.org/index.php/topic,2234.0.html [/mod mode]
-
Met de huidige RC3 code is het geen probleem om met 1 of meer verbindingen een multi-wan config te maken. Maar zoals gezegd vereist het op dit moment nog vaste IPs. Dit kan in de toekomst mogelijk nog veranderen.
Maar verwacht dat niet voor 1.0. Misschien 1.1.
-
Ok zou een mooie vooruitgang zijn!
Nu nog hopen dat het snel gefixed wordt :)
-
Is het gelukt ? want ik ben zelf het zelfde van plan.
-
al een paar maanden kan het nu
-
wat is je ervaring met nieuwsgroepen bittorrent of gebruik je het op je werk?
heb namelijk een draadloos netwerkje met een paar vrienden met een totaal van 40mbit down en 5up
-
Thuis veel bittorrent en heel soms nieuwsgroepen. Het werkt gewoon, weet niet wat ik er anders van zou moeten maken.
Daarnaast gebruik ik het op het werk ook. variable snelheden, intern cluster is 1G, internet gebeuren is een mbit of 10.