Firewall regels
-
Ik heb laatst een leuk pctje gebouwd die ik als firewall wou gaan gebruiken, na wat zoeken ben ik bij Pfsense uitgekomen.
Ik heb in die PC 2 gigabit nics zitten 1 onboard en 1 heb ik erbij gezet.
Na installatie van PfSense werkt het allemaal goed maar ik wil graag dat standaard alles dicht staat en ik zelf dus regels erbij zet welke poorten
wel door mogen.Nu komt het probleem ik ben dus aan het stoeien geweest ermee maar zodra ik de block regel erin zet blijft hij alles blokkeren ook de poort 80 die ik op pass heb staan beide regels in de LAN tab ingevuld btw.
Als ik nu bijv. de blokkeer regel verwijder om wat op te kunnen zoeken op internet blijft hij simpelweg het internet blokkeren ook al heb ik de regel weer verwijderd.
Dus mijn vraag is hoe kan ik dit het beste instellen ?
Alvast bedankt voor de antwoorden en/of eventuele tips.
Groeten,
Gizmor -
Hoi Gizmor,
Kan je een screenshot van je firewall regels uploaden.
Wanneer er geen firewall regels gedefinieerd zijn dan wordt standaard alles geblokkeerd.Groeten,
Kippenboer -
Nu komt het probleem ik ben dus aan het stoeien geweest ermee maar zodra ik de block regel erin zet blijft hij alles blokkeren ook de poort 80 die ik op pass heb staan beide regels in de LAN tab ingevuld btw.
Als ik nu bijv. de blokkeer regel verwijder om wat op te kunnen zoeken op internet blijft hij simpelweg het internet blokkeren ook al heb ik de regel weer verwijderd.
Je doet het verder goed waarschijnlijk, maar pfSense onthoud oude verbindingen, en nieuwe regels werken alleen op nieuwe verbindingen. Je zult onder Diagnostic:States:Reset States de oude verbindingen moeten vergeten, om de nieuwe instellingen te gebruiken voor alle verbindingen.
http://doc.pfsense.org/index.php/Firewall_Rule_Troubleshooting#Dangling_States