Netgate Discussion Forum
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Search
    • Register
    • Login

[VPN] PPTP -> PFSENSE -> NETWERK

Scheduled Pinned Locked Moved Nederlands
    4 Posts 4 Posters 2.5k Views
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • J
      Justin2005
      last edited by

Hallo,

Ik draai nu al een tijdje PF-Sense naar volledige tevredenheid, echter probeer ik nu iets nieuws uit.

ik zou het netwerk samen met die van een ander filiaal  willen verbinden via VPN (PPTP).

Filiaal draait  een PPTP Server (QNAP), hiervoor heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord en dit werkt zonder problemen met Windows.

Graag zou ik mijn PF-Sense router in filiaal 2 willen laten functioneren als client zodat we het telefoon verkeer kunnen routeren over het  netwerk heen van filiaal 1.

ik hoop dat het onderstaande schema duidelijk is:

ik heb dit geprobeerd door een Vlan aan te maken en deze in de interface opties als volgt in te stellen:

echter wordt het dan als volgt in mijn home weergegeven:

ik heb deze vlan's ook gekoppeld aan een switch. de hoop is dus dat de NUNSPEET het PPTP netwerk is als een soort van WAN, de VPN heeft 4 poortjes en een eigen DHCP server hier dit moet gewoon een toegankelijk netwerkje zijn. Verder moet het voip netwerk kunnen bellen over de NUNSPEET trunk (dit is het belangrijkste).

ik hoop dat mijn doelstelling duidelijk is, ondanks ik het niet duidelijk kan omschrijven.

Groet Justin

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • H
        heper
        last edited by

gebruik openvpn … pptp heeft geen site-to-site ondersteuning onder pfsense. het is ook insecure.

• P
          peterlinuxgeek
          last edited by

OpenVPN is zeker de juiste oplossing.

Te meer dat 2 PPTP 'servers' een heel ander kan wormen open doet.
          pfSense kan 'by default' slecht 1 PPTP server verwerken.

Peter

• J
            Jamerson
            last edited by

gebruik IPSEC or OpenVPN
            PPTP ondersteunt geen site to site en is niet meer veilig !

• First post
              Last post
            Copyright 2025 Rubicon Communications LLC (Netgate). All rights reserved.