Gigabyte GA-J1900N-D3V Goed genoeg?
-
Hey,
Ik ben momenteel aan het kijken om een pfsense router te bouwen.
IK ben na een beetje zoeken op internet uitgekomen bij het volgende moederboord: Gigabyte GA-J1900N-D3V.Ze heeft enkel Realtek netwerk kaarten. Ik helaas verschillende verhalen over deze netwerkkaarten icm pfsense.
Weet iemand hier toevallig of deze goed genoeg zijn om een 120/12mb lijn upc dicht te trekken zonder dat de cpu op 100% staat te draaien. Het zou gewoon voor huis tuin en keuken gebruik zijn. Ik gebruik geen vpn en dergelijke.
Ik wil nog wel een extra netwerk kaart toevoegen, want ik het minimaal drie interfaces nodig.
-
https://forum.pfsense.org/index.php?topic=73518.15
heb niet hele thread gelezen … blijkbaar toch wel wat bios issues met sommige firmware.
-
Ik heb zoveel ellende gehad met allerlei kaarten dat ik uiteindelijk hardhandig geleerd heb: Intel NIC's only :)
Je zou in het Engelse deel in de hardware rond kunnen kijken: Steve heeft daar veel wijsheid neergeplemd, en Steve heeft me ook aan mijn hardware1 (sig) geadviseerd: een goed advies. Steve weet dingen ;)
EDIT: dan zou ik er ook meteen een Intel bordje bijnemen: Intel praat graag met Intel, zo leert de ervaring :P
-
Het is misschien een late reactie maar ik heb deze moederboard gekocht en heb er geen problemen mee. Draa de F3 bios. er is ook een F4 bios maar nog niet geupdate verder.