Hulp gevraagd bij een pf sense server in een studenten woning
-
hallo iedereen,
Om met de deur in huis te vallen, ik heb zelf te weinig verstand van servers en netwerken.
Vandaar de vraag om hulp.
Is er iemand die veel verstand heeft van de pfsense server software en instellingen, heb je veel geduld en een beetje tijd om contact op te nemen met mij en een aantal instellingen en problemen op te lossen,
stuur dan een pm of een mailtje met je contact gegevens.jou hulp is zeer welkom.
vriendelijke groet
lukas vrieze
-
er zijn veel mensen die "veel verstand' hebben van pfSense. Misschien best dat je toch aangeeft wat je wil bereiken.
-
hallo allemaal,
ik wil graag weten hoe pf sense werkt met vpn.
of het makkelijk in te stellen is
en of je een vpn in kan stellen op een pfserver, en dat er dan 10 aparte routers met gebruikers achter deze server dan ook direct anoniem zijn, zowel de gebruikers als de routers etc.of moet elke gebruiker een eigen vpn instellen.
bedankt alvast voor alle info
vriendelijke groet noob studenten
-
Lijkt me omslachtig om 10 aparte routers achter pfsense te plaatsen.
Ook heeft vpn ansich niets met anonimiteit te maken.
Je kan, indien pfsense krachtig genoeg is, de vpn op pfsense maken en alle achterliggende toestellen, dwingen diir de vpn te gaan -
Als ik dit zo lees kun je beter een managable switch achter de pfSense hangen waar elke student een poort van krijgt met een eigen VLAN. Als anonimiteit belangrijk is kun je gezamenlijk het beste een VPN afnemen van bijvoorbeeld TigerVPN, maar denk erom dat alles dan encrypted is en je snelheid niet al te goed. Je kunt dat ook voor bepaald verkeer instellen (bv HTTP of Torrent).
Feit is dat je duidelijk moet zijn in de wensen. En wie gaat het beheren?