Portal Captive
-
Good afternoon. I'm new here, and I need a lot of help.
I have a problem to solve:
A client needs a HOTSPOT application to make WIFI available to their clients, I searched a lot until I found PFSENSE, but after a few days of studying on the application I ran into the following problem.I configure the captive portal
I perform authentication configuration (local users manager / vouchres)
I create the users and give the permission to access through the captive portal, so everything is right.
But when I log in I asked for the username and password, I login and everything, but after that all the users that are registered will have access without having to enter the user and password.How can I resolve this question, very grateful.
Boa tarde. sou novo por aqui, e estou precisando muito de ajuda.
Tenho um problema para solucionar:
um cliente necessita de uma aplicação HOTSPOT para disponibilizar WIFI para seus clientes, pesquisei muito ate encontra a PFSENSE, porem depois de uns dias de estudo em cima da aplicação me deparo com o seguinte problema.Faço a configuração do captive portal
realizo a configuração de authenticação (local users manager/vouchres)
crio os usuarios e dou a permisao de acessar atraves do captive portal, ate ai tudo certo.
porem quando conecto pedi o usuario e senha, faço o login e tudo, mas depois disso todos os usuarios que estao cadastrado passa a ter acesso sem ter que digitar o usuario e senha.como posso resolver esta questao, muito grato.
-
Are you using a wifi access point, or a router?
If its a router, you are performing a nat before the Captive Portal.