Navigation

Netgate Discussion Forum
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Search

Configuracion correcta proxy no transparente

Español
    1
    1
    1021
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • J
      jopeme last edited by

Hola.
      Mi objetivo es configurar pfsense 2.3.3 como proxy cache y filtrar paginas con dansguardian. Lo voy a intentar configurar como proxy no transparente + WPAD. Necesito que naveguen por internet y que a medida que necesite abrir puertos (he creado un alias con puertos pop, smtp, samba, etc), pueda hacerlo facilmente.
      Primero quiero ir paso a paso antes de pasar a WPAD y ver que me funciona correctamente en modo no transparente.
      Mi configuracion de red es mas o menos asi:

He configurado para empezar las VLAN en un grupo llamado GrupoVlan y en la configuracion del firewall -> NAT -> Port Forward.  He empezado por la primera vlan102 ya que no me deja meter el grupovlan. Creo que es asi como debo hacerlo, es decir, configurar esto en NAT:

Luego en las reglas del GrupoVlan para que puedan hacer ping y acceder desde cualquier vlan a la vlan250 en la que tengo un servidor de ficheros:

Y por ultimo las reglas en la VLAN102:

Esta así correctamente configurado, para luego poder hacerlo por cada una de las vlan que me restan?
      Muchas gracias.

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • First post
        Last post

Products

• Platform Overview
      • TNSR
      • pfSense Plus
      • Appliances

Services

• Training
      • Professional Services

Support

• Subscription Plans
      • Contact Support
      • Product Lifecycle
      • Documentation

News

• Media Coverage
      • Press
      • Events

Resources

• Blog
      • FAQ
      • Find a Partner
      • Resource Library
      • Security Information

Company

• About Us
      • Careers
      • Partners
      • Contact Us
      • Legal
      Our Mission

We provide leading-edge network security at a fair price - regardless of organizational size or network sophistication. We believe that an open-source security model offers disruptive pricing along with the agility required to quickly address emerging threats.

Subscribe to our Newsletter

Product information, software announcements, and special offers. See our newsletter archive to sign up for future newsletters and to read past announcements.

© 2021 Rubicon Communications, LLC | Privacy Policy