NAT met Plex
-
Hallo iedereen,
Ik ben nu al een tijdje bezig met PfSense, maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om een werkende NAT regel voor plex erin te krijen, terwijl het zo makkelijk zou moeten zijn.
Ik heb plex nu wel werkend via UPNP, maar dat wil ik eigenlijk niet gebruiken. Ik heb liever alles zelf in controle.
Wanneer ik in plex een handmatige poort instel, en hier een nat regel van aanmaak in pfsense, dan blijft plex aangeven dat deze niet benaderbaar is van buiten mijn netwerk. Wanneer ik een canyouseeme uitvoer op die poort, is deze wel gewoon open.Bijgevoegd vind je mijn NAT regels en de plex interface. Zoals je kan zien draai ik nu op UPNP met een random poort (11678).
De onderste regel is mijn Plex NAT regel.
Hier is te zien dat ik op dit moment gebruik maak van UPNP, en niet van mijn NAT regel. -
Hoi,
Is dit ondertussen opgelost voor je?
Zo niet,
onder Firewall-NAT-Portforward voeg je een nieuwe regel toe.
Interface: WAN
Protocol: TCP
Source: ANY
Destination: WAN Address
Destination Port Range: [from port] Other [Custom] 32400 [to port] Other [Custom] 32400
Redirect Target IP: {geef hier het interne ip-adres van je Plex Server op!}
Redirect Target Port: [port] Other [Custom] 32400
Description: {vul hier een leuke omschrijving in} :-)Als je dit opslaat, maakt PFSense ook meteen een regel in je Firewall onder WAN aan.
Voor port 32400 kun je natuurlijk ook zelf een port kiezen, die je natuurlijk ook in je Plex Server moet opgeven.
Succes
Marcel
-
Hmm ik maak altijd gebruik van "Pure NAT" bij NAT Reflection omdat ik heb gemerkt dat de proxy in het verleden nog wel eens rare effecten gaf.
Weet je zeker dat je enkel TCP nodig hebt en geen UDP er bij?