Netgate Discussion Forum
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Search
    • Register
    • Login

Bonjour,

Scheduled Pinned Locked Moved Français
    3 Posts 3 Posters 354 Views
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • J
      joedoe
      last edited by

Bonjour,

J'ai régulièrement ce message qui apparait dans mes notifications :
      SHAPER: no default queue specified for interface opt1. The interface queue will be enforced as default. @ 2019-10-02 15:30:00

Le message me parrait assez clair mais je n'ai pas d'interface opt1. Savez vous d'où peut il venir ?

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • kiokomanK
        kiokoman LAYER 8
        last edited by

firewall -> traffic shaper ou firewall -> rules -> floating

̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
        Please do not use chat/PM to ask for help
        we must focus on silencing this @guest character. we must make up lies and alter the copyrights !
        Don't forget to Upvote with the 👍 button for any post you find to be helpful.

• J
          jdh
          last edited by jdh

Dès qu'il y a 3 interfaces, il y a une interface OPT1 (qui est souvent renommée mais qui existe aussi sous le nom initial)

Dès qu'on veut faire du 'Traffic Shaper', il faut configurer toutes les interfaces, même pour ne rien faire de particulier sur certaines !

Merci d'éditer le post 1 et changer le titre car il est NUL !
          Edit 4/10 : c'est même chiant de lire un titre nul 3 fois par jour ...

Albert EINSTEIN : Si vous ne pouvez pas l'exprimer simplement, c'est que vous ne le comprenez pas assez bien. (If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.)

• First post
            Last post
          Copyright 2025 Rubicon Communications LLC (Netgate). All rights reserved.