KPN Routed IPTV (=vlan4) werkt, maar Netflix (=vlan6 benodigd) niet
-
Hoi allemaal,
Zelf kom ik er niet uit, dus maar geregisteerd en dan hier de vraag stellen hopend dat iemand mij in de juiste richting kan sturen,
Ik heb jaren bridged iptv via de kpn op mn ESXi + pfsense gedraaid (dus met managed switch) en toen heeft de kpn besloten om maar alleen routed iptv aan te bieden.
OK, geen probleem.
Inmiddels werkt alles geruime tijd goed, menus, terugkijken. opnemen, alles werkt perfect.Probleem is nu dat Netflix het niet doet, de beruchte NW-2-5 error....inmiddels toevallig doordat ik met interface assignments aan het klooten was erachter gekomen dat ik ook internet daarvoor benodigd heb, dus vlan6.
Dus ik veranderde WAN_IPTV van "VLAN 4 on vmx0" naar "VLAN 6 on vmx0" en toen deed netflix het.Mijn vraag is eigenlijk, hoe krijg ik vlan4 + vlan6 op mn WAN_IPTV interface? alleen vlan 4 werkt iptv en geen netflix, met vlan6 op interface werkt iptv niet maar wel netflix.
Ik heb 3 van de 4 nics in gebruik, verder niets ingesteld met bridges of andere settings.
vmx0.6 = ppoe WAN via vlan6
vmx0.4 = vlan4 voor iptv
vmx1 = LAN
vmx2 = aparte iptv lan naar managed switch voor distributie naar meerdere kpn settop boxen.