Problemer med Port Forward på helt ny pfsense install
-
Hei!
Installerte pfsense CE 2.6.0 på en Fujitsu S920 for å bytte ut en gammel Asus router, og det fungerer forsåvidt ok, men sliter med Port Forwards.
Jeg har satt opp 2 stk port forward.
Èn for Port 443 og èn for Port 80. Initielt da jeg satte de opp, så fungerte ingen av de (alt fungerte fint med Asus routeren noen minutter tidligere).
Men, når jeg satte på "NAT Reflection + Proxy" på Port 443 Port forward, så begynte den å fungere (fra WAN!). Sånn burde det ikke være, men jeg tenkte, nå fungerer det hvertfall, så da setter jeg opp samme på Port 80 Port forwarden. Men her hjelper ikke dette..
Så nå har jeg en Port 443 forward som fungerer (men da med NAT Reflection på for å få det til) og en Port 800 forward som ikke fungerer i hele tatt..
Noen tips på hva som kan være galt? Det er første gang jeg bruker pfsense, så svært uerfaren, men har tidligere brukt dette på jobben uten noen lignende problemer.
Forøvrig måtte jeg også bytte gateway fra LAN til WAN på WAN interfacet for å få internett på routeren i hele tatt eller install. Vet ikke helt hvorfor det har skjedd, da WAN/LAN port ble satt under install og er aldri endret.