hallo
-
hallo
ik heb een probleem met mijn dns over tls. in pfsesne ik weet niet de firewall rules heb geprobeerd tcp 853 lan net naar lan adres maar dit werkt niet dus vandaar heb ik poort 53 ingestel die werkt als enige. ik weet niet hoe ik dat moet doen en het staat ook niet in de beschrijving welke poort dat moet zijn heb ook de forwarder ingeschakeld en dns over tls aangeschakeld in dns resolver maar na herstart stopt mijn dns resolver ook zo vreemd moet ik handmatig aan zetten an elke reboot
-
je zinnen zijn voor mij onleesbaar - het lijken wel een hoop willekeurige woorden na mekaar.
je huidige problemen met dns resolver:
reset je pfsense configuratie terug naar fabrieksinstellingen en begin opnieuw zonder geknoei.ik begrijp dat je dns over tls wenst te configureren:
https://docs.netgate.com/pfsense/en/latest/recipes/dns-over-tls.html -
-
wat zijn de firewall regels en moet ik poort 53 op de resolver 853 van maken? ik vind alle informatie behalve de firewall rules die staan nergens.
-
-
-
-
hallo
telkens na reboot stopt mijn dns resolver en dns over tls werkt niet heb gechecktin wireshark hij zegt wel dns over tls maar hij doet het niet...... ik weet het niet meer
-
waarom regeerd niemand.?
-
waarom regeerd niemand.?
er zijn weinig mensen die nederlands spreken op de planeet.
"het werkt niet" is onvoldoende info om een antwoord te verzinnen.
heb je zoals ik al heb aangegeven je pfsense terug ingesteld naar fabrieksinstellingen en daarna de how-to gevolgd op de bezorgde url ?