Cache mng hakkında



  • slm

    *Proxy server: Cache management altında Level 1 subdirectories ozellik 4-8-16-32 gibi değerler vardır  bunu neye gore secerşs artıs eksisi nedir _?

    *Proxy server:altında Disable X-Forward-Disable VIA bu tabları secip secmeme arasındaki fark nedir sguid nasıl bir performans sağlar

    *Interfaces: WAN  tabının altında:Block private networks-Block bogon networks-Disable the userland FTP-Proxy application  secilirse yada secilmez ise ne olur?

    teşek,ürler iyi calışmalar



  • Diğerlerinden bende tam emin değilim ama ilk sorduğunuz şey yanılmıyorsam Proxy servisinin cache leyeceği site derinliği ile ilgili.. Yani basit olması açısından kabaca anlatmaya çalışırsak sitenin ilk giriş sayfasınımı yoksa daha içerdeki sayfalarıdamı yada içerde başka alt siteleridemi depolayacağıyla ilgili bir ayar.. Rakkam ne kadar büyükse o kadar derine doğru cache ediyor olmalı diye biliyorum.. Tabi bu durum proxy in depolayacağı datayı arttıracağından diskinizin daha büyük olmasını gerektiriyor..
    Saygılarımla..



  • sırası ile
    1-site derinliği değildir. squid'in kendi disk yapılandırması ile ilgilidir. cache için kullanılan directorylerin altında kaç tane daha directory yaratabileceğini belirler. Dikkat : bu değer ne kadar büyük olursa, squid'in ilk açılışı o kadar uzun sürer. hızınız ya da trafiğiniz 3-4 tane adsl bağlantıdan ibaretse bunu kafanıza takmayınız. ufak bir network ve kuvvetli bir pfsense makinesi için 32 iyi bi değerdir.
    2-bu parametreler performansla alakalı değildir. birisi http requestlerine eklenen ip veya sistem adını kaldırmaya yarar, diğeri de Via header'ı denen bir parametreyi kaldırır. Bunlar Http protokolü standartları ile ilgili parametrelerdir. pek kimsenin ihtiyaç duyacağı şeyler değil bence :)
    3-bir tanesi, private networklere ayrılmış ip bloklarından WAN tarafına gelen trafiği bloklar. Seçili olsa iyi olur. Diğeri şu anda internette kullanılmayan ip bloklarından gelen trafiği bloke eder. Seçili olsa iyi olur.
    ftp ile ilgili olanda mevzu karışık. pfsense'in ftp sitelerine bağlanmakta yaşadığı bazı kronik problemler var. Bu seçeneği başka seçeneklerle kombine ederek ftp sitelerine sorunsuz bağlanmak için kullanıyoruz. Bazı konfigürsayonlarda açık bazı konfigürasyonlarda kapalı tutmak gerekiyor.



  • arkadaşlar cevaplarınız icin  eşekürler oldukca acıklayıcı bir bilgi oldu


Log in to reply