Pomocy ;( pfsense 1.0.1
-
Witam!! Wie ktoś może jak skonfigurować pfsense Live CD tak aby pasmo było podzielone tak jak ja chce?? tzn. chciałbym niektórym użytkownikom przypisać określony transfer. Chciałbym jeszcze zrobić coś takiego że jesli ktoś zmieni karte sieciową to nie bedzie mu wtedy działał internet i to samo jeśli bedzie chciał podpiąć sie nowy użytkownik. Poprostu chciałbym przypisać adresy IP do adresów MAC kart sieciowych. Gdzie mam powpisywać te numery MAC kart sieciowych i te numery IP ??
Zostałem administratorem sieci osiedlowej a niebardzo się na tym znam.
Aha jeszcze mamy taki problem na sieci że czasami braknie internetu, ale jak odepnie się kabel od karty sieciowej i wepnie spowrotem to internet wtedy zaczyna działać. Ogólnie pfsense często łapie nam chwilowe zwieszki ale po chwili jest juz ok. Aha i chciałbym całkowicie zablokowac p2p czy jest to możliwe ??
Bardzo prosze o szybką odpowiedz i w miarę zrozumiałą dla mnie jestem amatorem w tych sprawach.
Pozdrawiam :) :) -
Odpowiadając na Twoje pytanie numer 1 to w chwili obecnej przypisanie określonego transferu na usera jest ograniczone, musiałbyś robić kolejki dla każdego uzytkownika osobno.. Mechanizm ALTQ w PF w tej chwili obsługuje ograniczoną liczbę kolejek..
Nie będe sie wdawał w szczegóły ale na Twoim miejscu bym sobie to chwilowo odpuścił.. Trwają pracę nad pakietem zarządzania pasma peruser, jak będzie hgotowy to będzie to łatwiejsze.
Odpowiadając na pytanie nr dwa.. to w zakładce DHPC serwer wpisujesz adresy IP oraz przypadające im MAC adresy kart i zaznaczasz opcję deny unknown client.
Jest możliwe zablokowanie p2p całkiem ale jesli to zrobisz to niektóre programy będą starały sie korzyustać z portów HTTP a tego zablokować nie mozesz, lepiej skutecznie ograniczyć przez shaper, oraz regułami firewalla ograniczając maxymalną liczbę połączeń z routerem per user dla ruchu w który wpada kolejka catch all gdzie jest ruch p2p zwkle.