Pfsense kurarken ilk yapılcaklar.



  • merhaba arkadaşlar

    bulunduğum bir yere pfsense ağı kurmayı planlıyorum.

    1. modem'e nasıl bağlıycam. yanı onun hakkında hiç bir şekilde bilgi yok.
    2. bağlantıyı yaptıktan sonra modemde ayarlamam gereken birşeyler varmı?
    3. pfsense'de kullananları kullanıcı adı ve şifre ile işlem yaptırmak istiyorum.
    4. bide kişilere kota koyulabiliyor mu? mesela 5 gb kullanımdan sonra o kullanıcı adının internetini kesicez.
    5. torrent ağını engellemek istiyorum.

    arkadaşlar bilgisi olanlar yardımcı olursa herhangi biri yada eklemek istediğiniz şeyler olursa teşekkürederim :)
    bilgisahibi olmak istiyorum ve
    internet ortamında sadece kendi karşılaştıkları sorunlara yanıt var böyle başlangıç için cevaplar yok.
    iyi akşamlar dilerim.



  • Arkadaşım merhaba bende yeni sayılırım ilk 2 adımın hakkında yardımcı olabilirim.

    Pfsense yi kuracağın bir makinan olmalı öncelikle bu makinayı nasıl yükleyeceğin ve yapılandırma ayarları internetin ve forumun her yerinde mevcut
    Donanımsal olarak 2 adet harici ethernet kartına ihtiyacın var
    birine modemi bağlayacaksın buna WAN bacağı deniyor (Modemden pc ye interneti taşıyacaksın)
    diğerinden ise kullanıcılara 3,4ve 5. adımlardaki kurallara göre interneti dağıtacaksın (buna da LAN bacağı deniyor)
    Eğer modemi bridge modda kullanmayacaksan bir ayar gerekmiyor WAN arayüzünü DHCP olarak belirlemen yeterli oluyor.

    1. ve 2. adımlarını bu şekliyle tamamladıktan sonra diğer sorularını ayrıntılı bir şekilde (hatta şematik) sorman buradaki tecrübeli arkadaşların daha kolayca yardımcı olabilmelerini sağlar diye düşünüyorum. Birazcık araştırma ve deneme/yanılma yöntemiyle yavaş yavaş öğreniyorsun zaten. kolay gelsin



  • 3 Kulhu, bir elham oku devam et haci.



  • @Samet:

    3 Kulhu, bir elham oku devam et haci.

    armut piş ağzıma düş

    bu forumdaki herkes en azında 5-10 kere pfsense çökertmiştir. yavaş yavaş oku arkadaşın dediklerini uzun sürecek çünkü



  • Ne var arkadaşlar, yazsanız ne var.
    Samet Arkadaş bu foruma bu kadar fayda sağlayan size de bu cevap yakışmamış :o



  • @alp:

    Ne var arkadaşlar, yazsanız ne var.
    Samet Arkadaş bu foruma bu kadar fayda sağlayan size de bu cevap yakışmamış :o

    Merhaba Alp,

    Herkesin en az benim kadar bu foruma fayda sağlamışlığı vardır.Eminim ki, benim gibi bu konuda bilgi sahibi olan bir çok insanın bu başlıklara cevap vermemesinin tek sebebi bu tarz konuların defalarca forumda tartışılmış olmasıdır.Yani ben veya bir başkası bu konuya cevap verse de değişen birşey olmuyacak ertesi gün bir başkası gelecek ve aynısını yazacak.Bizde boşuna bu konulara zaman ayırmış olucaz.

    Anlatmak istediğim, arama butonu ve google gibi bir nimet varken neden bukadar basit konuların tekrar tekrar sorulması.Yani en azından araştırılıp foruma konu açılsaydı istediği şeylere daha kolay ulaşacaktı.Yada bulunan bilgilerle bir seviyeye gelip ondan sonra surada kaldım bir sonuc bulamadım nasıl aşarım gibi bir seviyeye gelebilseydi herkes ona yardımcı olmak için can atardı eminim.

    Arkadaşın kendisiyle herhangi bir kişisel sorunum yok.Amacım sadece insanların daha araştırmacı olmaları ve hazırcılıktan kaçmalarını sağlamaktır.



  • RELOX arkadaş bende yıllar önce senin gibi başladım baya sorunlar yaşadım onun için kimsenin sorun yaşamasını istemem her konuda özelden yazabilirsiniz bana yada buradan cvp vermeye hazırım hatta ben istanbuldayım yakınsanız gelin birebir anlatayım tabi müsait olduğumda :)



  • relox kardeş kusura bakma ama insanlar haklı, niye zahmet edip o kadar yazdın ki!

    ''beni uğraştırmayın gelin şunu kurun'' desen de olurdu.

    internet ortamında sadece kendi karşılaştıkları sorunlara yanıt var böyle başlangıç için cevaplar yok.

    derken, zahmete girip sıfırdan pfsense kurlumuna ilişkin dokümanlar hazırlayıp yayınlayan onlarca insana haksızlık ediyorsun, ki bunlardan biri de Samet üstadımdır



  • ya boş verin adamın ilk postu buysa bunları öğrendikten sonra soracaklarını hayal edemiyorum

    tartışmaya gerek yok şu forumun genel görünümüne bir bakın hep aynı konular dönüyor dolaşıyor.

    ülke ülke ayırmışlar forumları

    14265 Posts
    2200 Topics

    bu bizim turkish sayfasının  durumu

    eminim ki %25 i bunların birbirinin aynı sorular

    youtube pfsense kurulumu yazsan 10 tane türkçe video çıkar bir bakayım yok ama kolayına kaçıyoruz maalesef

    hepimiz buralarda sorular sorduk yeri geldi saçma sapan şeylerde sorduğumuz oldu ama ben şahsen 20 kere patlatmışımdır pfsense yi

    emek vermeden öğrenilen şey hemen unutulur arkadaşlar biz buradan size yardım edebiliriz evet hatta uzaktan kurabiliriz bile ama bu şu demek

    bu sistemi sürekli kullanacaksan birilerine sürekli muhtaç kalacaksın

    buradan yazılanlar üzerine kuracağınız sistem ne kadar sağlıklı olabilir ki önce olayı kavramalı sonra takıldığınız yerde yardım almalısınız.

    biz buradan yardımcı olduk size kurduk sistemi tamam çok güzel sorun çıktımı tekrar kurulum yapabilecek misin? her çöktüğünde biz mi yardımına koşacağız senin ?

    neyse uzatmaya gerek yok Türk insanını araştırmaya yöneltmek zor maalesef kolay gelsin



  • Öncelikle tüm yorumlar için teşekkürederim.
    arkadaşlar, döküman olmaması dedğim sabit başlıkları kontrol ettim bilgiler edindim. ama dediğim şey
    bağlantı ayarları hakkında düzgün bir konu bulamadım yada ben okuyup anlamadım.
    bilgisayar mühendisliği okuyorum. bir çok kez sorunları kendi başıma çözdüm ama bu sorun biraz daha kurduğum bir yeri ilgilendiriyor rica üzerine uğraşıyorum ve derslerin başlamasıyla biraz ilgisizim pfsense üzerinde.
    eminim biraz kullansaydım.
    daha çok iş yapardım. bulabilirdim ama bağlantı sorununa çözüm bulamadığım için sistemi bağlamadım bile ayarladığım pc köşede ikincii ethernet kartı ile köşede duruyor ççünkü modeme bağlıyamadım.

    ve sonra modemle bağlantısını yaptım, modemde ip dağıtıcak, pfsense de modemin ip dağıtmasını istemiyorum.
    nasıl yapıcam.

    diğer sorunlarıma çözüm buldum.

    captiva portal ve layer 7 bu iki plugin sayesinde sorunlarım çözülüyor yanlış sorduğum için üzgünüm ama kafamın patladığı bir noktadaydım sistem çöksün çökmesin nasıl bağlayacağımı bilmediğim için yaşadım bu sorunu.

    ve temiz bir başlık olmasını istemiştim.
    eleştirilicem doğaldır. kendi yazdığım forum yada bloglardada böyle sorular geliyor genelde java/objective c üzerine bilgim olmadığından böyle birşey ile karşılaştım.

    bir arayüz göremeidm belkide sorunum buydu.

    yardımcı olabilicek arkadaşlar ufaktan da olsa teşekkürederim.

    @hoscakal:

    ya boş verin adamın ilk postu buysa bunları öğrendikten sonra soracaklarını hayal edemiyorum

    tartışmaya gerek yok şu forumun genel görünümüne bir bakın hep aynı konular dönüyor dolaşıyor.

    ülke ülke ayırmışlar forumları

    14265 Posts
    2200 Topics

    bu bizim turkish sayfasının  durumu

    eminim ki %25 i bunların birbirinin aynı sorular

    youtube pfsense kurulumu yazsan 10 tane türkçe video çıkar bir bakayım yok ama kolayına kaçıyoruz maalesef

    hepimiz buralarda sorular sorduk yeri geldi saçma sapan şeylerde sorduğumuz oldu ama ben şahsen 20 kere patlatmışımdır pfsense yi

    emek vermeden öğrenilen şey hemen unutulur arkadaşlar biz buradan size yardım edebiliriz evet hatta uzaktan kurabiliriz bile ama bu şu demek

    bu sistemi sürekli kullanacaksan birilerine sürekli muhtaç kalacaksın

    buradan yazılanlar üzerine kuracağınız sistem ne kadar sağlıklı olabilir ki önce olayı kavramalı sonra takıldığınız yerde yardım almalısınız.

    biz buradan yardımcı olduk size kurduk sistemi tamam çok güzel sorun çıktımı tekrar kurulum yapabilecek misin? her çöktüğünde biz mi yardımına koşacağız senin ?

    neyse uzatmaya gerek yok Türk insanını araştırmaya yöneltmek zor maalesef kolay gelsin

    @mendilli:

    relox kardeş kusura bakma ama insanlar haklı, niye zahmet edip o kadar yazdın ki!

    ''beni uğraştırmayın gelin şunu kurun'' desen de olurdu.

    internet ortamında sadece kendi karşılaştıkları sorunlara yanıt var böyle başlangıç için cevaplar yok.

    derken, zahmete girip sıfırdan pfsense kurlumuna ilişkin dokümanlar hazırlayıp yayınlayan onlarca insana haksızlık ediyorsun, ki bunlardan biri de Samet üstadımdır

    @huseyin:

    RELOX arkadaş bende yıllar önce senin gibi başladım baya sorunlar yaşadım onun için kimsenin sorun yaşamasını istemem her konuda özelden yazabilirsiniz bana yada buradan cvp vermeye hazırım hatta ben istanbuldayım yakınsanız gelin birebir anlatayım tabi müsait olduğumda :)

    @Samet:

    @alp:

    Ne var arkadaşlar, yazsanız ne var.
    Samet Arkadaş bu foruma bu kadar fayda sağlayan size de bu cevap yakışmamış :o

    Merhaba Alp,

    Herkesin en az benim kadar bu foruma fayda sağlamışlığı vardır.Eminim ki, benim gibi bu konuda bilgi sahibi olan bir çok insanın bu başlıklara cevap vermemesinin tek sebebi bu tarz konuların defalarca forumda tartışılmış olmasıdır.Yani ben veya bir başkası bu konuya cevap verse de değişen birşey olmuyacak ertesi gün bir başkası gelecek ve aynısını yazacak.Bizde boşuna bu konulara zaman ayırmış olucaz.

    Anlatmak istediğim, arama butonu ve google gibi bir nimet varken neden bukadar basit konuların tekrar tekrar sorulması.Yani en azından araştırılıp foruma konu açılsaydı istediği şeylere daha kolay ulaşacaktı.Yada bulunan bilgilerle bir seviyeye gelip ondan sonra surada kaldım bir sonuc bulamadım nasıl aşarım gibi bir seviyeye gelebilseydi herkes ona yardımcı olmak için can atardı eminim.

    Arkadaşın kendisiyle herhangi bir kişisel sorunum yok.Amacım sadece insanların daha araştırmacı olmaları ve hazırcılıktan kaçmalarını sağlamaktır.

    @alp:

    Ne var arkadaşlar, yazsanız ne var.
    Samet Arkadaş bu foruma bu kadar fayda sağlayan size de bu cevap yakışmamış :o

    @Samet:

    3 Kulhu, bir elham oku devam et haci.

    @Musthe:

    Arkadaşım merhaba bende yeni sayılırım ilk 2 adımın hakkında yardımcı olabilirim.

    Pfsense yi kuracağın bir makinan olmalı öncelikle bu makinayı nasıl yükleyeceğin ve yapılandırma ayarları internetin ve forumun her yerinde mevcut
    Donanımsal olarak 2 adet harici ethernet kartına ihtiyacın var
    birine modemi bağlayacaksın buna WAN bacağı deniyor (Modemden pc ye interneti taşıyacaksın)
    diğerinden ise kullanıcılara 3,4ve 5. adımlardaki kurallara göre interneti dağıtacaksın (buna da LAN bacağı deniyor)
    Eğer modemi bridge modda kullanmayacaksan bir ayar gerekmiyor WAN arayüzünü DHCP olarak belirlemen yeterli oluyor.

    1. ve 2. adımlarını bu şekliyle tamamladıktan sonra diğer sorularını ayrıntılı bir şekilde (hatta şematik) sorman buradaki tecrübeli arkadaşların daha kolayca yardımcı olabilmelerini sağlar diye düşünüyorum. Birazcık araştırma ve deneme/yanılma yöntemiyle yavaş yavaş öğreniyorsun zaten. kolay gelsin



  • @huseyin:

    RELOX arkadaş bende yıllar önce senin gibi başladım baya sorunlar yaşadım onun için kimsenin sorun yaşamasını istemem her konuda özelden yazabilirsiniz bana yada buradan cvp vermeye hazırım hatta ben istanbuldayım yakınsanız gelin birebir anlatayım tabi müsait olduğumda :)

    abi'nin yardımı ile sorunum çözülmüştür. sadece işin mantığını kavrıyamamıştım. sorduğum sorulara verdiği cevaplar için teşekkürederim.


Log in to reply