Loadbalance advies gevraagd
-
Ik word zo ondertussen een beetje dol hiervan.
Voor mijn gevoel en vergelijkend met de nieuwste How To heb ik de boel (denk ik ) aardig fout ingesteld.
Alle werkt ? lijkt het ? redelijk !
Maar sommige dingen werken gewoon bagger.Owk eerst mijn verwarring.
Ik lees deze How To die de laatste en goede zou moeten zijn voor versie 1.2
http://doc.pfsense.org/index.php/MultiWanVersion1.2
Aangekomen bij het stukje tekst <setting up="" the="" pools="">begin ik te vergelijken met wat ik heb.
Er klopt het 1 en ander niet dus ik ga veranderen.
En kijk ondertussen naar het plaatje wat erbij geleverd is.De 1e verwarring is dat hij praat over 1st Monitor IP en 1st Interface name en daaronder staat 2nd Monitor IP en 2nd Interface name.
Waar haalt hij dit vandaan en wat zou je waar moeten instellen ??
Want het plaatje en mijn pfsense zijn gelijk kwa layout en je kan maar 1X een Monitor- en achter Interface name 1x een WAN adres ingeven.
Plaatje: http://doc.pfsense.org/index.php/Image:MultiWanPools1.pngDus hoe bedoelt hij dit of hoe werkt dit en welke van de 2 zou je moeten ingeven ???
WANT ?
Indien je de voorbeeld tekst bekijkt onder <setting up="" the="" pools="">en je bekijkt het plaatje staat in het plaatje dus alleen de 2nd Monitor IP en 2nd Interface name ingesteld.
En je vind nergens iets terug over die 1st Monitor IP en 1st Interface name
2e probleem is wanneer ik iets verander op deze plek worde het niet echt verandert ??
Dus moet ik eerst alles platbranden in de rules voordat ik hier iets kan veranderen ??3e probleem wat ik heb ( heeft niets met dit te maken ) is het mailen.
Ik heb al van alles geprobeerd, kwa rules en voorkeuren, poorten open zetten , dingen via NAT proberen in te stellen ,
Echter het mail verzenden blijft een drama.
Ontvangen niet, maar verzenden wel.
Met Outlook expres lukt het nog wel na een aantal pogingen ( krijg de melding smtp server niet gevonden)Echter met Thunderbird lukt niets
Hij blijft vragen om het wachtwoord van de smtp server terwijl hij die allang heeft,
en wanneer je het wachtwoord ingeeft vraagt hij er direct weer om.
Dus hij ziet de smtp server niet,pfffffffff na een paar maanden klooien en googlen hiermee geef ik het zo langzamerhand op…...</setting></setting>