Navigation

Netgate Discussion Forum
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Search

IP externo fixo sem ping openvpn

Portuguese
    1
    1
    284
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      thiagogcunha last edited by

Olá pessoal!

Por duas vezes passei pelo mesmo caso que foi o seguinte.
      A matriz do meu cliente possui um ip externo fixo cedido pela operadora "mundivox - rj". Já a filial um ip externo fixo cedido pela operadora "netvirtua". Quando mando o ping via console e até mesmo pelo Shell tenho a resposta de ambas as pontas, já quando envio o ping via rede interna não tenho tenho resposta. Ess pings são enviados diretamente para o gateway que é um pfsense que gerencia também os túneis-vpn de cada filial. O caso acontece também quando tenho 2 links da netvirtua com ips fixos.
      Já quando eu tiro o ip fixo da minha filial consigo fechar o túnel e ter a resposta do ping para qualquer máquina que esteja em ambas as redes. Alguém sabe dizer se isso eh um bloqueio das operadoras ou um erro do próprio pfsense?

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • First post
        Last post

Products

• Platform Overview
      • TNSR
      • pfSense
      • Appliances

Services

• Training
      • Professional Services

Support

• Subscription Plans
      • Contact Support
      • Product Lifecycle
      • Documentation

News

• Media Coverage
      • Press
      • Events

Resources

• Blog
      • FAQ
      • Find a Partner
      • Resource Library
      • Security Information

Company

• About Us
      • Careers
      • Partners
      • Contact Us
      • Legal
      Our Mission

We provide leading-edge network security at a fair price - regardless of organizational size or network sophistication. We believe that an open-source security model offers disruptive pricing along with the agility required to quickly address emerging threats.

Subscribe to our Newsletter

Product information, software announcements, and special offers. See our newsletter archive to sign up for future newsletters and to read past announcements.

© 2021 Rubicon Communications, LLC | Privacy Policy