Navigation

    Netgate Discussion Forum
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Search

    IPSec - Duvidas

    Portuguese
    1
    1
    262
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • R
      ruiojr last edited by

      Caros bom dia,

      Preciso de uma ajuda, eu possuo duas unidades que utilizam PFSense, eu faço a interligação dessas unidades por meio de uma VPN IPSec, o site a possui a rede interna 10.11.5.0/24 e o site b possui a rede interna 10.10.5.0/24, eu consigo acessar tudo do site b para o a e vice e versa, porem existe um unico servidor que esta no site a 10.11.5.19 e esse servidor não consigo acessar do site b, eu ja pinguei esse ip 10.11.5.19 do site b e ele responde uma unica vez ao ping depois disso parece que ele se perde e não consegue mais acesso.
      Qualquer servidor eu consigo acessar do site b para o site a, é somente o servidor 10.11.5.19 que esta no site a que eu não consigo acessar do site b.
      Alguém já passou por esse problema ? eu ja verifiquei se o servidor estava com mascara errada, gateway , rota e firewall ativo e o mesmo não esta.

      Grato,

      Rui

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • First post
        Last post

      Products

      • Platform Overview
      • TNSR
      • pfSense Plus
      • Appliances

      Services

      • Training
      • Professional Services

      Support

      • Subscription Plans
      • Contact Support
      • Product Lifecycle
      • Documentation

      News

      • Media Coverage
      • Press
      • Events

      Resources

      • Blog
      • FAQ
      • Find a Partner
      • Resource Library
      • Security Information

      Company

      • About Us
      • Careers
      • Partners
      • Contact Us
      • Legal
      Our Mission

      We provide leading-edge network security at a fair price - regardless of organizational size or network sophistication. We believe that an open-source security model offers disruptive pricing along with the agility required to quickly address emerging threats.

      Subscribe to our Newsletter

      Product information, software announcements, and special offers. See our newsletter archive to sign up for future newsletters and to read past announcements.

      © 2021 Rubicon Communications, LLC | Privacy Policy