LAN interface stops responding on 1.2.2 (vSphere ESX4)
-
Running pfSense 1.2.2 on ESX4, with E1000 nics.
After a while, sometimes short, sometimes longer, the LAN interface stops reponding. From the console the firewall itself can be pinged, but nothing else on the LAN side. WAN side works fine.
It has got 512MB memory and 1 vCPU to run about 100 users on a 50Mbit internet connection. No rules except default NAT.
How do I (a Windows guy) troubleshoot this?
Ole Thomsen
-
Hej Ole….
Hvor mange states har du i tabellen??? Noget tyder på at den bliver fyldt op og lukker for flere connections..
-
It was a duplicate IP :o
Still interested in knowing how to troubleshoot (from shell), which logfiles to examine and things like that.
Ole Thomsen
-
Hej Ole….
Hvor mange states har du i tabellen??? Noget tyder på at den bliver fyldt op og lukker for flere connections..
Hej Supermule.
Det var som nævnt et IP sammenfald.
Er statetable noget jeg burde udvide, og er der andre nyttige fif af samme skuffe?
Ole Thomsen
-
Det kommer an på hvor mange IP adresser der bliver connected til eksternt, men jeg kører med et setup på 250.000 states. Og det er på en 100mbit med 15 brugere. Dog lever jeg også af IT, så vi er ret aktive på nettet.
Mvh Brian
-
Det pågældende netværk her er til en IT uddannelse, så man må gå ud fra at det også vil generere en del trafik af forskellig art.
Ole Thomsen